Thursday, April 21, 2011

cerita ceriti

As salam semua.....

Lamanyer saya tak update blog!!!!!  takde idea nak tulis aper....
selalunya kita manusia ni selalu tak istiqomah dalam membuat sesuatu pekerjaan...saya tujukan pada diri saya...
Macam2 buat tapi tak pernah nyer habiskan ...contohnya...makan ubat...hehehe ..ubat nak kurus badan la...beli macam2 brand..dengar je org promote best sikit je terus beli..makan sebulan dua tak sambung lagi..camner nak kurus...
beli produk muka.... mcm tu jugak....beli sk2 la, New york la...semua tak continuous....hehehe
samala jugak jika nak buat  pembaikan dalam diri especially dlm mempertingkatkan amalan seharian...selalu ajer tertinggal...Di hati da bertekad nak buat  sunat dhuha setiap pagi nak baca yassin setiap lepas sembahyang ...tp tulah.... akan cuba kuatkan hati untuk buat without fail...dok tgk fb boleh pulak berjam2...hmmmmm!!doakan saya yer...Kawan2 pun kita cubala yer buat apa yang kita boleh dengan ikhlas dan tanpa henti....kalau kita tau fadhilatnyer mesti kita berusaha untuk lakukan nyer.... tp kita ni manusia selalu lalai dan dilalaikan ...Astagfirullah...Ya Allah ampunkan dosa kami...

Berbalik pada blog...panjang nyer saya corat coret ntah aper-aper ni...
sebenarnya cakap  istiqomah ni  pasal tak update blogla ni...sekejap rajin, sekejap tak de mood, esok lusa malas pulak.... hehehe.... tu la sifat  saya yang susah nak adjust....hahaha...mak saya selalu cakap rupa takleh nak ubah  dah  ( sekrg blh mak... pakai plastic surgery ..huhuhu..nak lwn jugek ckp mak tu) tapi perangai boleh sesangat kalau nak ubah...

...... saya cuba demi emak...saya akan jadi seorang anak yang baik di mata semua ...... sayang emak saya


Ok semua....jumpa lagi nanti ,InsyaAllah  dengan ucapan ..kita hidup biarla merendah diri dan jgn sakiti orglain .... (ingatan utk diriku juga)


Wassalam....

Kak T

No comments:

Post a Comment