Thursday, January 27, 2011

Berangan-angan.....Impian!!!

You all suka tak bermimpi nak jadi ni la ,nak jadi tu la... bestkan...masa kecil dulu bila tgk citer yg ada watak puteri raja mesti kita berangan nak jadi macam tu kan... bila da besar pulak berangan nak kawin ngan anak raja...hahaha  mcm citer bawang putih bawang merah tu ....bila da usia "matang:" sikit..apa pulak angan kita?
saya?   saya berangan nak jadi cinderella.....happy ending... live happily ever after..ha ha ha( ... Cik B jek yg tau...)  Tapi biasala ...angan2 tetap angan2...tapi jangan angan mat jenin sudahla ..nanti jatuh tergolek dari pokok tinggi..sakitla pulak ...so kita beranganla ikut kemampuan kita...

Sometimes elok jugak berangan2 ni..so kita ada usaha /inisiatif utk mencapai nyer..di dalam kelas motivasi...cth:training insuran( saya pernahla g kelas ni tak lama dulu) memang kita diwajipkan ada impian mcm nak kereta besar , rumah besar supaya kita agresif bekerja untuk mencapai apa yg kita hajati tu... Impian semua yg dlm kelas tu canggih2 belaka tp saya ... hahaha...tak tulis pun..saya takut nak buat impian yg besar2 macam  tu...sebab tu la sampai sekarang...mcm kata org...ala kadar je la..org keta besar,kita keta kecil...janji blh jalan... org rumah besar, kita rumah kecil.....rumah jugak kan...Itula kata saya yang serba kekurangan... siapa tak nak jadi kaya ..betul tak?

Tapi .... bersyukurla kita dgn rezeki dari Allah utk kita semua...Dia lebih tahu apa yang terbaik utk kita semua..
so..janganla kita lupa untuk berdoa  kepadaNya agar dilimpahkan rezeki dan sentiasa diberkati olehNya..Amin
Kita saling ingat mengingati  untuk kebaikan....so esok jangan lupa sembahyang Dhuha kalau ada kesempatan...

Jumpa lagi ..... selamat  malam n jom kita sambung bermimpi lagi................

Wassalam.

No comments:

Post a Comment